Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Η Αγόρευση του πρώην Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Δημήτρη Πιπεργιά στη Βουλή για τα διόδια στο Σχηματάρι – 27 Μαρτίου 2007.


Η συζήτηση του ν.3555/2007 δηλαδή για τον νόμο που κύρωσε την σύμβαση παραχώρησης για την Ιονία Οδό και βάση της οποίας προβλέπεται η κατασκευή διοδίων στο δρόμο Σχηματάρι Χαλκίδα διεξήχθηκε τον Μάρτιο του 2007. Στη συνεδρίαση της 27ης Μαρτίου αγόρευσε ο τότε Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Πιπεργιάς (Πρακτικά της Βουλής, ΙΑ περίοδος, Σύνοδος Γ΄Συνεδρίαση ΡΣΤ΄, 27 Μαρτίου 2007, σ. 6935-6936) ο οποίος είπε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
"Πλην όμως θα πρέπει να επισημάνω ότι υπάρχουν προβλήματα σε σχέση με την ένταξη του κλάδου Σχηματάρι-Χαλκίδα, που κατασκευάζεται σήμερα με σημαντική καθυστέρηση σαν δημόσιο έργο στο συνδυασμό παραχώρησης. Και αυτό, γιατί το έργο Σχηματάρι-Χαλκίδα, κύριε Υπουργέ, που ήταν αρχικά σαν αντικείμενο κατασκευής, απεντάχθηκε από τις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου. Το έργο κατασκευάζεται πλέον σαν δημόσιο έργο ενταγμένο στο περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα στερώντας αναπτυξιακούς πόρους από την περιφέρεια. Θα έπρεπε, λοιπόν, να απενταχθεί και από την εκμετάλλευση- παραχώρηση.
Σήμερα μας καλείτε να ψηφίσουμε, ως εκπρόσωποι του λαού της Εύβοιας, να εισφέρουν και οι Ευβοείς με το βαλάντιό τους στη χρηματοδότηση έργου που θα εκτελεστεί –και καλώς θα εκτελεστεί- σε άλλη περιφέρεια της χώρας, όταν η Εύβοια διαθέτει ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο με πολλά προβλήματα και επιπρόσθετα έχει αποκλειστεί από τα νέα οδικά έργα.
Μάλιστα την τριετία της νέας διακυβέρνησης σταμάτησαν και οι μελέτες των βασικών παρακάμψεων. Μπορεί εσείς, κύριε Υπουργέ, να είπατε ότι δίνετε μελέτες στο βόρειο άξονα ή ότι κάνετε προμελέτες για μεσογειακή χάραξη. Η παράκαμψη Χαλκίδας όμως σταμάτησε, κύριε Υπουργέ; Σταμάτησε. Δεν χρηματοδοτείται. Από εγκεκριμένες πιστώσεις 1,5 εκατομμυρίου ευρώ εκταμιεύσατε την τριετία μόνο 100.000 ευρώ και το 2006 η εκταμίευση είναι μηδέν. Οι μελέτες σταμάτησαν. Σταμάτησε η μελέτη για την παράκαμψη Αμαρύνθου; Σταμάτησε. Σταμάτησε η παράκαμψη Αλιβερίου; Σταμάτησε.
 ‘Ενα έργο που ωρίμασε από την προσπάθεια που καταβάλαμε τα προηγούμενα χρόνια, το έργο της παράκαμψης Βασιλικού, δεν εντάχθηκε στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, γιατί φροντίσατε προηγούμενα να εντάξετε σ' αυτό, ως Κυβέρνηση, εκατοντάδες έργα που είχαν εκτελεστεί με εθνικούς πόρους. Αφού, λοιπόν, απορροφήσατε από το Π.Ε.Π. τα χρήματα που διέθετε για να καλύψετε ανάγκες του κρατικού κορβανά, δεν έφταναν πλέον τα λεφτά, για να γίνει το τόσο σημαντικό οδικό έργο.
Μάλιστα, κύριε Υπουργέ, μας καλείτε να ψηφίσουμε τη σύμβαση της Ιονίας Οδού παρά τη διαπίστωση ότι το εθνικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι από τα πλέον φονικά οδικά δίκτυα της χώρας, με αυξανόμενο αριθμό ατυχημάτων και νεκρών σύμφωνα μάλιστα και με πρόσφατη έκθεση του Πολυτεχνείου της Κρήτης. Το 2004 ήμασταν δωδέκατοι σε κατάταξη μεταξύ των νομών της χώρας. Το 2005 κατεβήκαμε τέσσερις θέσεις και ήμαστε σαν νομός στη όγδοη θέση. Το 2006 κατακτήσαμε τη δεύτερη θέση από τους νομούς της χώρας. Είχαμε πενήντα οχτώ θανατηφόρα ατυχήματα με εξήντα νεκρούς.
Είναι προφανές ότι εκφράζοντας τα αισθήματα του ευβοϊκού λαού δεν πρόκειται να ψηφίσουμε τη σύμβαση, γιατί σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα Σχηματάρι-Χαλκίδα. Ούτε πρόκειται να αποδεχθούμε την υπαγωγή του κομματιού αυτού στην εκμετάλλευση της σύμβασης παραχώρησης. Ήδη η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αποφάσισε να προσφύγει σε κάθε ένδικο μέσο, προκειμένου να απενταχθεί ο κλάδος Σχηματάρι-Χαλκίδα από τη σύμβαση παραχώρησης. Αποτελεί εξάλλου ομόθυμη απόφασή μας να αντιδράσουμε με όλα τα μέσα κι αυτό γιατί θα συνεχίζεται και για τριάντα και πλέον χρόνια ακόμη η οικονομική εκμετάλλευση τόσο των Ευβοέων που χρησιμοποιούν τον Π.Α.Θ.Ε. όσο και των επισκεπτών του νομού που θα οδεύουν στη συνέχεια σ’ ένα απαράδεκτο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, μια υπερεκμετάλλευση που καθιερώθηκε από το 1992, με τα δεύτερα διόδια μάλιστα να είναι στην είσοδο της εθνικής οδού Σχηματάρι-Χαλκίδα.
Και αυτό επειδή σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχει κάνει το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. αυτός ο άξονας είναι χρυσοφόρος. Πηγαίνουν και έρχονται κάθε μέρα δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα των Ευβοέων που δουλεύουν στην εθνική οδό ή μετακινούνται προς την Αθήνα. Με τη σύμβαση παραχώρησης θα έχουμε πρόσθετη αύξηση των διοδίων κατά 50% αφού με τη θέσπιση διοδίων ανά χιλιόμετρο τα διόδια, από 4 ευρώ που είναι σήμερα πήγαινε έλα Αθήνα-Χαλκίδα θα γίνουν 6 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του Φ.Π.Α..

Δεν πρόκειται να καθίσουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Απαιτούμε και το δικαιούμαστε συμμετοχή στην ανάπτυξη με σύγχρονους οδικούς άξονες στο Νομό της Εύβοιας. Εσείς στο Υπουργείο μπορεί να μην ακούτε, εμείς όμως πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε με τη βοήθεια και την εντολή του λαού όποτε και αν γίνουν οι εκλογές να προχωρήσουμε στα τόσο αναγκαία έργα."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στην Μνήμη του Γιάννη Θεοδώρου

 Στην μνήμη του Γιάννη Θεοδώρου που έφυγε σήμερα αφιερώνουμε το παρακάτω δημοσίευμα των ΟΤΑNEWS με συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε στις 6.10...