Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Η Αγόρευση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλη Αποστόλου στη Βουλή για τα διόδια στο Σχηματάρι. 10.12.2013


Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης για την Ιονία Οδό, στην οποία περιλαμβάνεται και ο δρόμος Σχηματάρι Χαλκίδα έγινε το 2013 με τον ν.4219/2013. Η τροποποίηση  της Σύμβασης και ως το μέρος που περιλαμβάνει αδίκως το δρόμο Σχηματάρι- Χαλκίδα μπορούσε βεβαίως να γίνει τι 2013 εάν η τότε κυβερνητική πλειοψηφία το ήθελε ή πίεζε τον Υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη να το δεχθεί. Ασφαλώς όλα αυτά πριν από την κύρωση της Σύμβασης κατά τη διαπραγμάτευση με την Παραχωρησιούχο κοινοπραξία.
Στη συζήτηση εκείνη ο Βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βαγγέλης Αποστόλου αγόρευσε (Πρακτικά Βουλής, Συνεδρίαση ΜΗ, 10 Δεκεμβρίου 2013, σ. 3976-3977) και για το θέμα αυτό λέγοντας τα εξής:

«Για εμάς, αγαπητοί συνάδελφοι, βασικό ζητούμενο στις συμβάσεις που συζητούμε είναι το πώς θα γίνουν τα συγκεκριμένα έργα, ποιες είναι οι προτεραιότητες και βεβαίως, σε ποιους χρόνους θα γίνουν τα συγκεκριμένα έργα, διότι πραγματικά για εμάς απαιτούσαν νέο, φθηνότερο σχεδιασμό, προκειμένου να μειωθεί το κόστος, με νέες αποτιμήσεις λόγω νέων τιμών εργασίας και υλικών.
Επίσης, προσεγγίζουμε και το θέμα της αποπληρωμής τους. Δεν μπορεί να γίνεται με διόδια που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τη σημερινή οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα για τους χρήστες, για τα φτωχότερα στρώματα, για τους οικονομικά ασθενέστερους, για όλους αυτούς τους ανθρώπους που πάνε στη δουλειά τους και αναγκάζονται να πληρώσουν αυτά τα διόδια.
Είναι απαράδεκτη, κύριε Υπουργέ, η άποψη ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λαιμητόμο του παράδρομου. Και είναι προκλητική η συγκεκριμένη πρότασή σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την περίπτωση του δρόμου Χαλκίδας-Σχηματαρίου.
Οι παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων που θεσμοθετείτε παρουσιάζουν πολλές πρωτοτυπίες: Ενώ εσείς χαράσσετε την πολιτική και τους βασικούς σχεδιασμούς των συγκεκριμένων έργων και ταυτόχρονα βεβαίως διασφαλίζετε και τη χρηματοδότηση των έργων, δεν συμμετέχετε ούτε ως παρατηρητής στην υλοποίησή τους. Τα παραχωρείτε όλα σε εταιρείες ιδιωτικού συμφέροντος.
Μια άλλη πρωτοτυπία είναι ο τρόπος αποπληρωμής τους. Υπάρχουν ήδη έργα που έχουν παραχωρηθεί εδώ και χρόνια, όπως και έργα για τα οποία πληρώνονται διόδια εδώ και δεκαετίες, για τα οποία δεν έχει γίνει ούτε ένα ευρώ έργο. Είτε είναι έργα που έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια και καλούνται οι χρήστες τους να καταβάλουν αντίτιμο χρήσης που θα αποπληρώσει άλλα έργα.
Τελικά, δηλαδή, το χρηματοδοτικό σχήμα αυτών των παραχωρήσεων καταλήγει στον Έλληνα πολίτη, αφού και τη συνεισφορά του δημοσίου πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος και τη συνεισφορά των τραπεζών και του εργολάβου πληρώνει ο χρήστης, με το αντίτιμο που καταβάλλει.
Παλαιότερα, κύριε Υπουργέ, τα έργα είχαν επιλεκτικά διόδια. Θυμάστε στο δρόμο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και Αθήνας-Πατρών. Τώρα δεν έχετε αφήσει ούτε έναν παράδρομο. Τελικά, δηλαδή, αυτό που καταφέρατε με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις ήταν να επωμιστεί το δημόσιο όλες τις ζημιές των εργολάβων και ταυτόχρονα να δεσμευτείτε για ένα νέο χρηματοδοτικό σχήμα με περισσότερη δημόσια χρηματοδότηση. Αυτό θα το δείτε στη διαδρομή, με τις δεσμεύσεις που έχετε αναλάβει.
Έρχομαι τώρα σε αυτό που μας πονάει ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο εμάς τους Ευβοιώτες. Στη σύμβαση παραχώρησης της Ιονίας Οδού καλούμαστε εμείς να συμμετάσχουμε -είτε οι Ευβοιώτες είτε οι επισκέπτες της Εύβοιας- με την τοποθέτηση διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου-Χαλκίδας. Ποια σχέση έχει η συγκεκριμένη παραχώρηση με το συγκεκριμένο δρόμο, που έχει κατασκευαστεί στο σύνολό του από χρήματα που δεν κατέβαλε καθόλου ο ανάδοχος; Έχουν καταβληθεί εδώ και δέκα επτά χρόνια από τα τέλη διοδίων που καταβάλαμε στο Σχηματάρι, ενώ δεν κάναμε χρήση του υπολοίπου της Εθνικής Οδού ούτε ένα χιλιόμετρο!
Και εσείς ο ίδιος και οι συνάδελφοί σας, μας λέγατε ότι αυτό το πληρώνετε τώρα γιατί θα φτιάξετε το δρόμο Χαλκίδα-Σχηματάρι. Δέκα επτά χρόνια το πληρώνουμε! Και ερχόμαστε σήμερα και μας βάζετε συγκεκριμένα διόδια, για να συνεχίσουμε να πληρώνουμε.
Σας είχα καταθέσει πριν λίγο καιρό κάποια αναφορά. Μου απαντήσατε στην αναφορά ότι, ενώ αποδέχεστε ότι το κόστος των διοδίων είναι βαρύ για τους κατοίκους της περιοχής –μάλιστα λέτε ότι θα είναι δυσβάσταχτο- ξεπερνάτε το πρόβλημα με την προτεινόμενη εναλλακτική λύση, αναφέροντας προκλητικά αυτό που σας είπα νωρίτερα και σας το ξαναλέω: «Σε ό,τι αφορά στην οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων από το κόστος διέλευσης των διοδίων σημειώνεται ότι η χρήση του έργου παραχώρησης δεν είναι υποχρεωτική, δεδομένης της δυνατότητας χρήσης εναλλακτικών διαδρομών».
Όταν το δει κάποιος, φαίνεται ορθό αυτό που λέτε. Όμως, κύριε Υπουργέ, το ξέρετε ότι η εναλλακτική διαδρομή που επικαλείστε έχει μεταβληθεί σε εκατόμβη θυμάτων. Ανά ένα μέτρο, αγαπητοί συνάδελφοι, υπάρχει και εικονοστάσι! Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι δεν μπορεί να απαντάτε με αυτόν τον τρόπο. Γι’ αυτό έχει ξεσηκωθεί ο κόσμος και δεν θα σας αφήσουν να φτιάξετε ούτε τους σταθμούς.
Εγώ θα σας καταθέσω ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου χθεσινοβραδινής συνεδρίασης, όπου θα σας διαβάσω μία φράση και σας προλέγω ότι αυτοί που συμφώνησαν ομόφωνα δεν είναι στον ΣΥΡΙΖΑ, για να μην φορτώνετε σε εμάς όλες αυτές τις διαδικασίες.
Αποφασίζει, λοιπόν, ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλκιδέων να εμποδίσει στην πράξη την κατασκευή του νέου Σταθμού Διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου-Χαλκίδας. Εξουσιοδοτεί το δήμαρχο, προκειμένου να προβεί στις δέουσες ενέργειες, ώστε οι εργοταξιακές δυνάμεις του δήμου να βρίσκονται σε ετοιμότητα και να παρέμβουν για να αποτρέψουν την εγκατάσταση του νέου σταθμού, όταν αυτή επιχειρηθεί.
Σας το καταθέτω και επαναλαμβάνω το εξής: Μην τα φορτώνετε στο ΣΥΡΙΖΑ.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Ευάγγελος Αποστόλου                 καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Γιατί αυτή η απόφαση; Διότι, αγαπητοί συνάδελφοι, υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να φθάσουν εκεί οι συμπατριώτες μου οι Χαλκιδέοι. Ούτε μία παρέμβαση δεν έχει γίνει εδώ και χρόνια στο άθλιο –«αρχέγονο» το είπατε εσείς, κύριε Υπουργέ, στη συζήτηση στην επιτροπή- οδικό δίκτυο της Εύβοιας.
Βέβαια, για να χρυσώσετε το χάπι, ανακοινώσατε την ένταξη της παράκαμψης Χαλκίδας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Από εχθές, όλη τη μέρα ψάχνω να βρω τη χρηματοδότηση και δεν τη βρίσκω. Ξέρετε, αυτό το έχετε κάνει και με άλλα έργα, όπως είναι για παράδειγμα το Νοσοκομείο Χαλκίδας που ουσιαστικά έχει ενταχθεί, έχει ξεκινήσει, αλλά έχει καταντήσει γιοφύρι της Άρτας. Άρα, λοιπόν, μην περιπαίζετε την κοινωνία ανακοινώνοντας εντάξεις έργων, χωρίς να έχετε εξασφαλίσει τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, δεν μπορούμε να ψηφίσουμε τη ρύθμισή σας, γιατί οδηγεί το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή τον Έλληνα πολίτη, σε βάρη στα οποία δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
Επίσης, αγαπητοί συνάδελφοι, έχουμε καταθέσει και μία τροπολογία και θα ήθελα να πω δύο κουβέντες. Αναφέρομαι στην τροπολογία για τους πλειστηριασμούς. Έχουμε συζητήσει μεταξύ μας, αγαπητοί συνάδελφοι και για το περιεχόμενο που έχει η τροπολογία μας. Ουσιαστικά συμφωνείτε κι εσείς στις ιδιαίτερες συζητήσεις που κάνουμε. Άρα, μήπως είναι ευκαιρία έστω και σ’ αυτήν την τροπολογία να βρεθεί ένας τρόπος να συνυπάρξουμε; Σας το λέμε, γιατί ο ελληνικός λαός δεν αντέχει καταστάσεις σαν κι αυτές που φαίνεται ότι έρχονται.»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόγραμμα δράσεων του Μπλόκου της Κηρίνθου

ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ – ΛΙΜΝΗΣ – ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ   Συνάδελφοι αγρότες, κτηνοτρ...