Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Το ΕΥΒΟΙΑ 2020 ανοίγει τον φάκελο της διαχρονικής πολιτικής ευθύνης για τα διόδια στο Σχηματάρι- Χαλκίδα


Η εγκατάσταση μετωπικών διοδίων στο δρόμο Σχηματάρι Χαλκίδα φαίνεται να είναι προ των πυλών. Η παραχωρησιούχος εταιρία « Νέα Οδός» και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών μεριμνούν για την απαλλοτρίωση 22 στρεμμάτων παραπλεύρως του δρόμου, στο ύψος του Καλοχωρίου- Παντειχίου για να κατασκευάσουν στον Σταθμό Διοδίων.
Τα διόδια στον δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα περιλαμβάνονται στην Σύμβαση Παραχώρησης για την κατασκευή της Ιονίας Οδού, δηλαδή του δρόμου που διασχίζει την Δυτική Ελλάδα από το Ρίο-Αντίριο έως την Εγνατία οδό. Στην ίδια σύμβαση περιλαμβάνονται και τμήματα του ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση Αττικής έως τα Σκάρφεια της Φθιώτιδας. Το Τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα όπως και άλλα τμήματα έχουν κατασκευαστεί ως Δημόσια Έργα είτε με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εντούτοις, η συμπερίληψη τους στην Σύμβαση Παραχώρησης σημαίνει ότι η παραχωριούχος κοινοπραξία, απαλλαγμένη από το κόστος της κατασκευής αναλαμβάνει μόνο το κόστος της συντήρησης ενώ εισπράττει αναλογικά πολύ μεγαλύτερα ποσά δεδομένης της κίνησης αυτών των δρόμων.
Η Σύμβαση Παραχώρησης που περιλαμβάνει τον δρόμο Σχηματάρι- Χαλκίδα κυρώθηκε με τον ν. 3555/2007 (ΦΕΚ Α’ 81/16.4.2007)  και τροποποιήθηκε το 2013 με τον ν. 4219/2013 (ΦΕΚ Α’ 269/11.12.2013).
Η συμπερίληψη του δρόμου Σχηματάρι- Χαλκίδα στη Σύμβαση Παραχώρησης παρότι το έργο  κατασκευάστηκε ως Δημόσιο Έργο με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους έχει μία ειδική πτυχή που την καθιστά πολιτικά άδικη και προκλητική αλλά και θεσμικά απαράδεκτη. Οι χρήστες αυτού του δρόμου κατευθύνονται ή προέρχονται από την Εύβοια είτε κατοικούν σε αυτήν είτε είναι επισκέπτες της. Η Εύβοια έχει ένα απαράδεκτα εγκαταλειμμένο κεντρικό δίκτυο και άκρως επικίνδυνο το οποίο παραμένει στην ίδια και διαρκώς χειρότερη κατάσταση πολλές δεκαετίες τώρα. Την ίδια στιγμή και ενώ στην χώρα, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Σύγκλισης έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά για τα οδικά δίκτυα και πολλές περιοχές έχουν αποκτήσει σύγχρονο και ευρωπαϊκών προδιαγραφών οδικό δίκτυο. Αντιθέτως η Εύβοια παραμένει διαρκώς «στο περίμενε» ενώ τα τελευταία χρόνια το παραμύθι περί δήθεν έργων που μελετώνται, έχουν ενταχθεί, ακόμη και έχουν δημοπρατηθεί «πάει σύννεφο». Σε αυτό τον νομό η Πολιτεία απαιτεί την τοποθέτηση διοδίων και την πληρωμή τους για να ενισχυθεί η κατασκευή έργων πολύ μακριά και ασύνδετων με την Εύβοια. Η αποδοχή αυτής της Απόφασης αποτελεί απόλυτη απαξίωση της Εύβοιας και των πολιτών της. Η Ευθύνη είναι τεράστια για τις ηγεσίες του Υπουργείου των Υποδομών, όπως ονομάζεται διαχρονικά έως σήμερα, του Υπουργείου των Εργολάβων δηλαδή, των Κυβερνήσεων και των κοινοβουλευτικών πλειοψηφιών που ψήφισαν τους νόμους αυτούς, και 2007 και το 2013. Η Ευθύνη των εκάστοτε Ευβοέων κυβερνητικών βουλευτών δεν περιγράφεται, ιδίως όταν –λόγω των ισχνών κοινοβουλευτικών συσχετισμών- είχαν τη δύναμη να πιέσουν και να αποτρέψουν την συμπερίληψη των διοδίων του δρόμου Σχηματάρι-  Χαλκίδα.
Στην διαμαρτυρία των Ευβοέων δεν έχει υπάρξει σοβαρός αντίλογος. Μόνο αποδοχή, κυνική και ένοχη ή εκκωφαντική σιωπή. Κανείς δεν έχει τολμήσει έως τώρα να απαντήσει με επιχειρήματα γιατί ειδικά στην Εύβοια με το φονικό τριτοκοσμικό οδικό δίκτυο πρέπει να τοποθετηθούν διόδια στο βωμό της κατασκευής έργων που βρίσκονται πολύ μακρυά από αυτήν.
Στο ιστολόγιό μας θα κάνουμε μία αναδρομή στην συζήτηση αυτών των νόμων στην Βουλή. Στις τοποθετήσεις των Ευβοέων Βουλευτών της εκάστοτε Αντιπολίτευσης, στην απουσία και την βουβαμάρα των εκάστοτε Κυβερνητικών Βουλευτών. Επειδή το ζήτημα γίνεται πάλι επίκαιρο καλό είναι να ξεκινήσουμε από την ιστορία για να φθάσουμε στο σήμερα.

Ακολουθούν οι Αγορεύσεις των Βουλευτών:
Αείμνηστου Γιώργου Παπαγεωργίου και ΔημήτρηΠιπεργιά για το 2007 και
Βαγγέλη Αποστόλου και Δημήτρη Αναγνωστάκη για το 2013 (μόνο αυτοί μίλησαν). Αξίζει να ξαναθυμηθούμε την κυνική και ένοχη απολογία του τότε ΥφυπουργούΥποδομών Καθηγητή κ. Ξανθόπουλου καθότι το 2013 ο κ. Χυσοχοϊδης δεν είπε λέξη, καθώς και την ψήφο των Ευβοέων Βουλευτών στην ψηφοφορία του ν.4219/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόγραμμα δράσεων του Μπλόκου της Κηρίνθου

ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ – ΛΙΜΝΗΣ – ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ   Συνάδελφοι αγρότες, κτηνοτρ...