Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Η Αγόρευση του πρώην Βουλευτή Δημήτρη Αναγνωστάκη στη Βουλή για τα διόδια στο Σχηματάρι. 10.12.2013


Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης για την Ιονία Οδό, στην οποία περιλαμβάνεται και ο δρόμος Σχηματάρι Χαλκίδα έγινε το 2013 με τον ν.4219/2013. Η τροποποίηση  της Σύμβασης και ως το μέρος που περιλαμβάνει αδίκως το δρόμο Σχηματάρι- Χαλκίδα μπορούσε βεβαίως να γίνει τι 2013 εάν η τότε κυβερνητική πλειοψηφία το ήθελε ή πίεζε τον Υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη να το δεχθεί. Ασφαλώς όλα αυτά πριν από την κύρωση της Σύμβασης κατά τη διαπραγμάτευση με την Παραχωρησιούχο κοινοπραξία.
Στη συζήτηση εκείνη ο Βουλευτής Ευβοίας της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ κ. Δημήτρης Αναγνωστάκης αγόρευσε (Πρακτικά Βουλής, Συνεδρίαση ΜΗ, 10 Δεκεμβρίου 2013, σ. 3995-3996) και για το θέμα αυτό λέγοντας τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, νομίζω ότι, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει ένας πανηγυρικός τόνος σε μια συνεδρίαση για την επανεκκίνηση τεσσάρων σοβαρών, μεγάλων, έργων, αναδείχθηκε και αποδείχθηκε από τη διαδικασία ότι δυστυχώς και αυτό μετατρέπεται σε μια λογική να ενισχυθούν μεγάλα εργολαβικά οικονομικά συμφέροντα δυστυχώς εις βάρος του ελληνικού δημοσίου και του ελληνικού λαού.
Κύριε Υπουργέ, θα είμαι σε ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση με αυτήν του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Μπούρα, που σας ευχαρίστησε για τη σημαντική παρέμβασή σας και για το δίκαιο της χρήσης των διοδίων, ιδιαίτερα στην Αττική. Επίσης, θα είμαι και σε αντίθετη κατεύθυνση με ομιλητές της Νέας Δημοκρατίας που σας ζήτησαν να κλείσετε τα αυτιά σας στις διαμαρτυρίες.
Σας λέω, λοιπόν, ότι χθες το βράδυ στη Χαλκίδα, στην έδρα του Δήμου Χαλκιδέων, παρουσία όλων των παραγωγικών φορέων του νομού, όλων των κομμάτων, σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο, με ομόφωνη απόφασή του -το αναφέρω επειδή κάνατε αναφορά στον Δήμαρχο- εξέφρασε την τοπική κοινωνία. Δεν είναι απόφαση του Δημάρχου, με τον οποίο δεν ανήκουμε στον ίδιο πολιτικό χώρο, αλλά είναι απόφαση μιας ολόκληρης κοινωνίας. Γιατί; Γιατί βάζετε διόδια στον δρόμο Χαλκίδα – Σχηματάρι 0,75 ευρώ και φτάνουν πλέον τα διόδια στις Αφίδνες από 2,10 σε 4 ευρώ και κάτι. Ένας χρήστης, δηλαδή, του δρόμου Χαλκίδα – Αθήνα για να πάει και να έρθει πληρώνει πλέον 8 ευρώ και κάτι παραπάνω.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΣ: Σωστός.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ: Και σας ρωτώ: Έτσι ενισχύεται η τοπική οικονομία μιας περιοχής η οποία έχει πληγεί και από την αποβιομηχάνιση και από την ύφεση και, βέβαια, από την ανεργία;
Βέβαια, δεν είναι μόνο αυτή η περίπτωση, γιατί θα μπορούσα να κατηγορηθώ ως τοπικιστής. Θα ήθελα να καταθέσω το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλκίδας και των φορέων του Νομού Εύβοιας, ανάλογο κοινό ψήφισμα φορέων που συμμετείχαν σε ανοικτή συνάντηση στο Επιμελητήριο Φθιώτιδας.  Και αυτοί σάς καταγγέλλουν και, βεβαίως, αποκρούουν τις πολιτικές σας και ζητούν και εκείνοι οι Βουλευτές όλων των κομμάτων να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο στο πλαίσιο των αναθεωρημένων συμβάσεων για την κατασκευή των μεγάλων οδικών έργων, όπου προβλέπονται νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων που υπολογίζονται, κυρίες και κύριοι Βουλευτές από 33 έως 66%.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Δημήτριος Αναγνωστάκης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Είδατε στο τέλος, βεβαίως, τις απόψεις της κοινωνίας και των αρμόδιων φορέων, που είναι αντίθετοι με αυτήν τη λογική.
Η δική μας τοποθέτηση εκφράστηκε εμπεριστατωμένα και με πλήρη επάρκεια, τόσο από την ειδική αγορήτρια, τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο όσο και από τους άλλους συναδέλφους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Αριστεράς.
Θέλω, όμως, να σταθώ σε δύο βασικά ζητήματα, για να αποδείξω, στο βαθμό που μπορώ, τον εμπαιγμό εις βάρος του ελληνικού λαού.
Λέει στην αιτιολογική έκθεση στη σελίδα 4 στην πρώτη παράγραφο: «Σκοπός της συμφωνίας είναι η τροποποίηση συγκεκριμένων όρων της σύμβασης παραχώρησης προς αποκατάσταση της συμβατικής και οικονομικής ισορροπίας της –, «θέλω λίγο την προσοχή σας»,- η οποία έχει ιδιαιτέρως διαταραχθεί από την οικονομική και δημοσιονομική κρίση των τελευταίων τεσσάρων ετών, η οποία επέδρασε και εξακολουθεί να επιδρά επί των θεμελιωδών παραδοχών και στοιχείων, τα οποία εύλογα οι συμβαλλόμενοι είχαν λάβει ως βάση κατά τον προγραμματισμό, δημοπράτηση και σύναψη της σύμβασης παραχώρησης.».
Ερωτώ: Αυτή η συγκυρία δεν είναι ίδια για τον λαό, για τους πολίτες, οι οποίοι καλούνται στην ουσία και άμεσα και έμμεσα να στηρίξουν αυτά τα έργα; Όταν λέω άμεσα, εννοώ με τα διόδια και τις αυξήσεις και τα νέα παράπλευρα διόδια. ‘Οταν λέω έμμεσα, εννοώ όταν στην ουσία, χωρίς να έχει συμβατική υποχρέωση, το δημόσιο καλύπτει το δημοσιονομικό κενό. Σαφώς και πρέπει να γίνουν τα έργα, όπως ειπώθηκε, αλλά με ποιους όρους και με τίνος το συμφέρον ως προμετωπίδα; Των παραχωρησιούχων- εργολάβων ή του ελληνικού λαού και της πατρίδας;
Επίσης, αναφέρει η αιτιολογική έκθεση μία σειρά από λόγους γιατί πρέπει να είμαστε θετικοί. Διαβάζω στη σελίδα 1β την έκτη παράγραφο: «Πέραν των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών επιπτώσεων της επανεκκίνησης των έργων, η αναβάθμιση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων θα συμβάλει δραστικά και στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις και μεταφορές και μείωση των οδικών ατυχημάτων.».
Σε απάντηση ερώτησης που είχα υποβάλει στον κύριο Υπουργό για το πώς μπορεί να κάνει χρήση, με βάση τα αυξημένα και νέα διόδια, ο Ευβέας, Χαλκιδέος ή ο επισκέπτης, τι μου είχε προτείνει; Να κάνει χρήση του παράδρομου, όταν ο παράδρομος αυτός είναι σκέτη καρμανιόλα, όταν έχουμε θρηνήσει δεκάδες θύματα από τροχαία.
 Προσέξτε. Δεν λέει μέσα ότι πρέπει, ως συμβατική υποχρέωση –αναφέρθηκε από κάποιους άλλους Βουλευτές-, να φτιαχτούν παράπλευροι, για να εξυπηρετούν βέβαια τους πολίτες, που είναι στη διακριτική τους ευχέρεια αν θα χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο ή τον παράδρομο. Δεν λέει, όμως, να οδηγείτε με αυτόν τον τρόπο, με αυτήν τη λογική σε δρόμους-καρμανιόλα. Λέει ότι θα υπάρξει οικονομικότερη μεταφορά και μετακινήσεις.
Μα, ήδη, με μελέτες αποδείχθηκε ότι, ανεβάζοντας τα διόδια, είναι προφανές ότι θα αυξηθούν και τα μεταφορικά. Αυτό πού θα μετακυλιθεί; Βεβαίως, στις τιμές των προϊόντων. Ποιος θα είναι πάλι αυτός που θα σηκώσει το βάρος; Μα, ο απλός μέσος Έλληνας πολίτης, όπως μέχρι τώρα έχει φορτωθεί ως υποζύγιο όλα αυτά τα βάρη, που, δυστυχώς, δεν κατανέμονται ούτε δίκαια ούτε ισομερώς.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, σε τριάντα δευτερόλεπτα.
Τέλος, μου κάνει εντύπωση γιατί δεν τέθηκε από Κοινοβουλευτικές Ομάδες, με βάση το άρθρο 72 παράγραφος 1, αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία.
ΠΑΝΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ (Πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων): Καταθέσαμε, κύριε συνάδελφε.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ: Αν καταθέσατε, ζητώ συγγνώμη. Διότι υπάρχουν συνάδελφοι που άλλα λένε στις τοπικές κοινωνίες και αλλιώς συμπεριφέρονται, όταν έρχονται μπροστά από την ευθύνη τους……»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόγραμμα δράσεων του Μπλόκου της Κηρίνθου

ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ – ΛΙΜΝΗΣ – ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ   Συνάδελφοι αγρότες, κτηνοτρ...