Δευτέρα 10 Αυγούστου 2020

ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΩΣ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ.


Του Γιώργου Μάρκου

Πριν τρία και κάτι χρόνια, από τη θέση που με είχαν τοποθετήσει, είχα προτείνει (συμβουλέψει) ως έργο πρώτης προτεραιότητας την κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λήλαντα.

Ουσιαστικά είχα προτείνει την κατασκευή κατά προτεραιότητα της νέας γέφυρας, που περιλαμβάνεται στη μελέτη της Παράκαμψης Βασιλικού.

Δηλαδή την κατασκευή, σύμφωνα με την ήδη  εγκεκριμένη μελέτη, γέφυρας Λήλαντα στο ύψος του ΑΣΑΧ.

Για την λειτουργία της γέφυρας,  είχα προτείνει,  την κατασκευή του μελετημένου τμήματος του δρόμου από έξοδο Λαμψάκου μέχρι τη νέα γέφυρα και αντίπερα την προσαρμογή της γέφυρας στον υφιστάμενο (παλαιό δρόμο) Φύλλα – Βασιλικό,  μέχρι την Εθνική Οδό στην νότια έξοδο Βασιλικού.

Αυτά, με την προοπτική ενσωμάτωσης του τμήματος αυτού στην μεγάλη Παράκαμψη Βασιλικού, όποτε αυτή ήθελε υλοποιηθεί.

Ισοδύναμα είχα προτείνει, να μην κατασκευαστεί το τμήμα του παραποτάμιου δρόμου Βασιλικό – Αφράτι – Πισώνας από το ύψος του ΑΣΑΧ μέχρι την υφιστάμενη γέφυρα Βασιλικού, αλλά ο παραποτάμιος δρόμος να συνδεθεί με τη νέα γέφυρα.

Η πρόταση για άμεση κατασκευή νέας γέφυρας, παρείχε πολλά πλεονεκτήματα.

Καταρχήν εξασφάλιζε μία βραχεία παράκαμψη του Βασιλικού, η οποία μπορούσε να ενσωματωθεί στη μελλοντική ευρεία παράκαμψη,  αφού από την αρχή θα αποτελούσε μέρος αυτής.

Δεύτερον έλυνε με σωστό τρόπο το πρόβλημα της σύνδεσης του νέου παραποτάμιου δρόμου Βασιλικό – Αφράτι – Πισώνας, με τον άξονα Χαλκίδα- Αλιβέρι.

Τρίτον η νέα γέφυρα θα εξασφάλιζε το πρόβλημα της ασφαλούς συνέχειας της συγκοινωνίας μεταξύ των δύο τμημάτων του νομού ( βόρειο – νότιο και Σκύρος), των οποίων ο ποταμός Λήλας αποτελεί εσωτερικό σύνορο (φυσικό εμπόδιο) και κίνδυνο.

Δευτερευόντως, θα επιλύονταν και το πρόβλημα  της κυκλοφοριακής σύνδεσης επιχειρηματικών εγκαταστάσεων πλησίον της υφιστάμενης γέφυρας Βασιλικού, αλλά και δεν θα διαταράσσονταν η συμβολή του δρόμου από γέφυρα Βασιλικού προς Μπούρτζι, για τα οποία ζητήματα η μελέτη του παραποτάμιου δρόμου Βασιλικό – Αφράτι – Πισώνας με απόληξη του δρόμου στην υφιστάμενη  γέφυρα,  μάλλον δημιουργούσε περιπλοκές..

Για το έργο της προτεινόμενης  καινούργιας γέφυρας με τα τμήματα προσαρμογής, υπήρχε σχεδόν έτοιμη μελέτη!

Είχα θέσει με έμφαση το θέμα κινδύνου συγκοινωνιακής διχοτόμησης του νησιού, σε περίπτωση που θα  προκαλούντο ζημιές στις υφιστάμενες γέφυρες και κυρίως στην παρωχημένη τεχνολογίας γέφυρα Βασιλικού,  στην οποία στο παρελθόν είχαν αντιμετωπισθεί φαινόμενα αστοχίας, οφειλόμενα στην  δράση του ποταμού, αλλά και στην επίδραση του τεράστιου κυκλοφοριακού φόρτου που την καταπονούσε.

Η παλαιά αυτή γέφυρα δεν έχει σχεδιαστεί για τέτοιου μεγέθους και τέτοιας χρονικής διάρκειας καταπονήσεις και κάποια στιγμή θα μας αφήσει χρονάκια.

Για τα παραπάνω ετοίμασα φάκελο και συνέλεξα όλα τα απαιτούμενα στοιχεία.

Δεν μπορώ να πω  ότι η πρότασή μου δεν εισακούσθηκε ή ότι απορρίφθηκε.

Δυστυχώς άλλες προτεραιότητες (εκλογικές μάλλον) την έστειλαν στις καλένδες.

Μετά όλα πήραν τον...δίχως σκέψη δρόμο!

Μετά ακόμη χειρότερα αφεθήκαμε στον καιρό, ο οποίος καταρτίζει το πρόγραμμα που εμείς δεν έχουμε και θέτει τις προτεραιότητες όχι ως πρόβλεψη,  αλλά ως αποτέλεσμα καταστροφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόγραμμα δράσεων του Μπλόκου της Κηρίνθου

ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ – ΛΙΜΝΗΣ – ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ   Συνάδελφοι αγρότες, κτηνοτρ...